Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday 20 November 2011

HoLidays 3D 2N

Assalamualaikum..
Hye alls.. lama la tak post!! bzy la.. nie bru jerk blk dr TRIP KL, MELAKA & PUTRAJAYA.. sebnrnya bkn psl trip nie yg aku nak crita.. aku nak story ttg HOLIDAY aku ngan DYE..
11, 12 & 13 /11/2011 HOLIDAY at PULAU PANGKOR..
11  NOVEMBER 2011
huhu.. cgt menyeronokkan. percutian yg tak sgt hebat.. seblm pegi kteorg bergaduh disbbkn hal bodoh2.. so kteorg bertolak jam 1.30 ptg dr CANGKAT LADA.. yg hantar time tu Abg kpd ZAM.. hahaha..  kteorg sampai kat lumut jam 2.15 mcm tue.. pas tue trus nek ferri.. tp an kteorg msih tak bertegur.. time tue aku rasa menyesal gler pegi.. perasaan aku time tue rsa on the spot na blk au.. bygkan la tak berckp septh pe pon gara2 aku mcg sy an awk ngan org lain, pda hal org tue dye siap pnah ckp.. aku tau salah aku tp aku tak berni tgur kes dye tengking aku sekli ary tue.. tue pon sbb salah aku jga.. heheh jahat an aku nie.. suka wat dye marah, tp HAKIKAT AKU SAYANG KAU SORANG.. sampai la di PULAU PANGKOR.. kteorg trus shoot nek teksi gy T.NIPAH.. dye dok depan aku dok blkg.. msih dlm keadaan yg sam sehingga kmi CHECK IN.. kteorg dah mmg book 2 blik jd bergduh sampai sudah masuk blik.. aku dgn pantas gy on9 sbb dah bosan cgt tetbe dye dtg ketuk pintu n tgk aku ngah on9 myb lg wat dye hilang mood.. hahaha tp dye ajk aku gy mam.. aku pon siap2 tok pgi mam.. disbbkn aku mogok dgn keadaan mcm tue aku pon protes ta nak makan wlupon hakikat aku lapar.. disbbkn itu dye makan pon ckit.. kteorg blik ke resort.. n aku mula mcg dye gy tau aku sedih sgn keadaan nie.. lalu dye dtg mengetuk pintu n ajk aku jln2.. cehh jiwang la plak. hari semkin glap sgala rasa dah terluah.. kami kembali pulang ke resort.. bersih2kan diri n siap tok gy makan malam.. dlm pkul 8.30 p.m dye dtg keblk aku tuk jemput aku gy makan.. so romantik wei..kteorg berjln mencri kdai makan.. n sggh di stu kdai nie.. makanan de nampak sdap n menarik..
MENU KAMI : nasi putih 2x, kailan greng ikan masin, telur dadar, tom yam, sotong bakar n air laici n susu laici.. sumenya RM28.30..
sgt berbaloi sbb mknn dye sdap wok.. tmbh plak kami makan diiringi muzik dr buskers sna.. lgu dye berkaitan berapa dalam dye cinta sya.. mmg romantik.. lepas tue kteorg gy tgk remaja wat show main api.. dlm pkul 12 kmi bilk tok rehat n tdor..

12 NOVEMBER 2011

Tpat jam 8 aku bgn n gy beli sarapan .. n hantar kat blik dye smbil remind kat dye aktvti hari ni.. nmun cuaca agk krg elok... tpat jam 10 kami bersiap2 utk ketepi panati bermain air.. hari pon dah kembali cerah.. kteorg gy nek bot pusing area PULAU GIAM n bermandi manda di PULAU GIAM.. best cgt..

hehehe.. lpas beberapa jam kami at pulau giam kmi kembli plang kepantai tluk nipah n bermandi manda di situ.. dlm pkul 3 ptang kmi blk ke blik tok bersiap2 pusing area pulau pangkor.. seblm tue kmi gy mkan dlu
menu : laksa & mee rebus + sirap limau & laici.. pe yg menmbh kehairanan aku dye bley plak trima aku makn laksa.. ble tny tok yg tersyg.. lpas tue kmi memulakan perjlnn dgn menaiki motosikal ke KOTA BELANDA..

hehehehe..

lpas tue kami truskan ke TOKONG FU LING KONG..

waktu nie kteorg sggup gy cri roti semat2 nak bg ikan2 nie makan..
ade ikan besar at cnie ikan ARAPAIMA GIGAS

asyik dan ralit tgk2 jam dah kul 6.55p.m kami pon bergerak pulang.. time tue aku bawa dye gy pusing pulau.. dye kta kengn pling best.. seblm ny dye ta pnah jln2 mcm nie kat pangkor.. sampai kat resort blk ke blik msing2 tok siap gy mkn malam.. tpat kol 9 kmi pon kuar.. mcm biasa la dye jemput aku kat bilik la.. hehe .. kmi makan kat tmpt semlm jg cma menu yg berbeza.. hari tue org agak ramai jd terpksa la kmi menggu.. sementara menggu kmi gy ke kiosk2 yg ade di tepi2 jln.. aku agak tertarik dgn rantai yg berbuah love.. ditgh2 rnti tue ley ukir nama.. kami pon bli 2 rantai n tlis nama wawa & yan.. :) kembli ke dai makan.. utk makan perut dah cgt2 lapar...
MENU KAMI : nasi putih 2x, kailan greng ikan masin, tom yam, sotong goreng telur n ikan bakar + air laici n susu laici.. sumenya RM50.00..
     nie la menu kami.. nyum nyum..

mlm nie pon kami makan diiringi lagu jga lagu CINTA PANTAI TELUK NIPAH.. aku an dye heppy cgt aku nmpk kegembiraan kat muka dye.. time org tue nyanyi de part2 dye menympuk n pandang aku.. pergh malu kut time tue tp dlm hati aku berbunga riang.. rindu saat tue.. selpas makan aktvti mlm tue kmi gy duk tepi laut tgk kerenah org2 kat citu sambil melyn perasaan masing2.. happy cgt time tue.. dlm pkul 12.30 kmi blik ke resort..

13 NOVEMBER 2011

pg2 lg dye dah bgun n ntar sarapan pagi.. ary nie dye wat mcm mne yg aku wat.. aku nak bg tahu yang AKU GEMBIRA SANGAT2.. lpas makan kmi bersiap2 tok mandi laut.. hari nie kami check out jd kne cpat la. aktiviti ry ny kami berkayak.. mmg best la.. dah la lawak ngan sikap dye mmg gelak tak henti2 la.. 1 jam kmi berkayak kmi pon kembli bermain air.. seronok ngan dye.. suka wat aku gelak.. after that kmi blik n siap2 tok check out.. lpas check out kmi gy makan n pusing2 area TELUK NIPAH.. bkn pe moto di sewa tok sehari jd rugi la plak lau blk awl.. kmi gy pusing2 n lepak kat kwsn TOKONG HUJUNG..

DYE HAK SAYA< SAYA HAK DYE

lpas melepak at ctue kami ke BELANTARA CAMP.. lepak kat buai.. dlm pkul 4.00 ptg kmi bergerak blik ke jeti PULAU PANGKOR.. kami sampai di lumut pda jam 4.25 p.m n pusing2 kat sna sambil menggu kwn dye amik.. berakhir lah percutian kami pada jam 10.00 mlm.. :) sesuatu kenangan yg xkan pnah aku lupakan sampai bila.. AKU SAYANG KAU SEADANYA..