Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 15 June 2012

Kerja :))

Assalamualaikum..

adoi.. bosannya nyew.. tetbe jari jemari aku terasa gatal ingin mengikut arahan otak yg penuh dgn rasa,.. Aha!! hari ni 16 Jun 2012 right?? so!! genap lah sebln aku bekerja di Sharifah Nor Travel & Tours.. wlupn hakikatnya bnyk halangan n dugaan yg aku terima tp utk teruskan kerjaya aku, aku lalui dgn sabar.. bkn pe pn halangannya ckit jerk.. korg penah xkerja 2 hari pas tue blah?? mesti xkan? tp aku ngan BFF aku yg sowg nie pnah buat.. haha.. cter dye bermula dgn ....... jeng jeng jeng..

Selasa - 8 Mei 2012
-- aku dpt pnggilan dr Hotel Putra utk gy interview.. aku pn decide utk pgi..

Rabu - 9 Mei 2012
-- Chenta Hati aku n atoknya bawa la aku n Mariati gy interview pd jam 8.45 pg.. n kmi sampai sna jam 9.30 a.m.. beselah mula2 xcted ckit na cri kerja kn?? jd ble dh dpt tok interview nie gy je la n apa pn terima.. gedebak gedebuk potpet potpet.. yes!! akhirnya kami berdua diterima.. time tue muka ada senyumm.. hehex.. so ble decide ngan Che Mat (bos kat hotel tu) aku jd accountant, masuk kerja waktu ofFice dr Kul 8 a.m - 4 p.m n cuti hari ahad gji RM800.. Atie palk Front Office, kerja ikut Shift, Cuti bergilir2, n gji RM800 jga.. sebelum kerja tue rasa okeylah kn, berbaloi la.. kmi pn mula la proses cri umah n anything la..

Ahad - 13 Mei 2012
-- Kmi pn berkemas2 utk pindah ke Lumut.. sbb esoknya dh masuk kejew.. jd sekli lg atas bantuan Chenta Hati aku n yg len2 semua berjalan lancar.. wahwahwah.. perasaan aku time tue bercmpur baur tau x.. sedyh ade, xcted ade, terharu ade, n mcm2 la.. xcted nak kje, sedeyh sbb dh berjauh, terhru sbb kata2 yg diucapkan.. aku percya kat dye.. aku tau dye akn pgg jnj2 dye.. eh dah melalut plak.. sambung blk k.. selesai pindah rumah tggl lah aku n Atie kat lumut ni utk berdikari sendri tnpa pertolongan org len.. :))

Isnin - 14 Mei 2012
-- Hari pertama kmi kerja, atie dh pgi awal. n awl2 lg dye kata PISANG sbb ad c-nior2 yg karet.. pueekk .. sejam lpas tu aku msuk kjew.. n aku trus ditmptkn kat office.. haha terasa bodo kjap.. sbb aku xtau nk buat apa.. mna xnya xde org yg nk ajar pe yg kne buat, rutin pe hri2 n setiap pg kne wat.. jd aku dok melangut n memproses tmpt aku nie.. sekli pekerja yg lama bg aku resit2 yg berlambak.. ceit!!! bodo ke apa ntah.. apa aku nak wat sume nie? jd aku pon wat2 pandai dgn muka aku yg sememangnya nampak pandai melihat stu2 resit tue .. n ikut kepandaian aku n membandingkan pekerja2 lama wat keep in harga yg tertulis kat resit tue.. so!! aku pn wat la.. hahahx.. jgn marah sbb aku perasan kjap td.. :) n then terasa membosankn n memningkan aku.. bkn apa resitnya bercmpu2 trikh n ada yg xckup,.. last2 kerja pling bgus aku ialah On9.. haha korg mampu first time kerja tetbe cri hal dgn on9.. tak kn?? so!! aku dh xksah dh aku pn wat hal aku.. :)) hari tu jga de org dtg interview.. aku rasa org tue mesti menyesal sbb dr cter2 pekerja lama bnyk gak la rekod buruk hotel ni tehradap pekerja2 dye.. tpat kul 4 p.m aku chow.. xtggu apa dh.. korg prsn x?? sesuatu kat tmpt kje aku nie?? pndi2 lah cri klu xprsn.. n aku pn blik.. jd bdax baik kat bilik sewa tue.. :) tetbe waktu otw blk kerja tu dpt calling dr SNT Tours minta dtg interview pkul 5.00 ptg.. so!! otak aku pn ligat berfikir nk dtg ke x.. jd dlm keterpaksaan aku kata nnt aku dtg interview..

Selasa - 15 Mei 2012
-- seperti biasa dgn malasnya aku bgn n bersiap utk gy kerja.. tetbe hari ni c Che Mat ni nk tgk kerja aku.. aku mne tau nak wat ape.. jd aku trus trg la n dye kata dye akn ajar aku.. sepruh yg aku buat tue betul dah.. aku pn dgn snang hati n bangganya tersenyum riang.. haha pandai gak aku nie.. tp hari ni mcm2 cter aku dgr.. sbb kn org bru tu, cuti aku ditukar hari sabtu.. aku mula xsnang hati n protess!! mne boleh mcm tue dh la Chenta Hati aku tu cuti hari ahad.. gaji org bru tu tau ta brapa .. RM1200 wei.. sekelip mata.. ha!! sdgkn c-nior2 yg aku sngka blgk semlm bru RM500.. kesian x?? pas tu dgr cter plak nk cuti ssh.. n kerja kne tkr2 la.. kerja apa mcm tue.. aku mula protess.. n otak aku secra pantas terus terfikir mengenai interview semlm.. bgi bulan jatuh keriba aku xcted cll n tny aku dapat  ke x.. Alhamdulillah.. akhirnya aku dpt kerja n tanpa ragu2 aku dh fkir msuk2 aku na chow dr cna n masuk kje SNT Tours nie.. wlupn gaji basic hny RM 500 tp incentive bnyk.. cuti pn snang n tetap hari ahad.,. yg penting waktu rehat pon ada.. :)) nampak x?? perbezaan nya? apa yg lg wat aku nk kerja an, kerja at SNT ni sesuai sgt dgn apa yg aku bljr dlu.. bkn mcm kat Hotel tue ader ke ptt suh jd accountant.. aptb la, igt kn sama la mcm kat tmpt kje lama aku dulu rupanya terllu bnyk resit nak keep in smpi tepu otak aku.. tp papepn itu adlh pengalaman an an an?? aku xnk la jd sesetgh org belaja kos lain kerja kos lain.. xnak jga kerja2 shopping complex.. xnak.. n aku bersyukur dpt kat cnie.. ohh terlupa plak. BFF aku tue dpt interview kat agency dpan tmpt kje aku.. ala sng cter ttmpt kwn bos aku BATUTA TRAVEL.

Rabu - 16 Mei 2012
-- Aku bgn pagi dgn penuh semangat, senyum sorg2 dpan cermin jap, siap cntk2 nak gy tmpt bru kn.. hehex.. aku start kje ary nie.. atie plak ngah bersedia utk di interview.. hehe.. hari first kekok ckit tp Bos da ajar aku pe yg perlu aku buat n Zierah pn bnyk gak tnjuk ajar jd xde la aku dungu n melangut mcm kat hotel tu.. apa la cter atie an?? waktu rehat aku kul 1 , aku gy jenguk atie.. dannnnn ALhamdulillah atie pn berjaya n diterima.. esok atie start kjew.. kerja aku syiook cgt.. leh hadap Fb.. ley wat pape jerk yg penting keje jln.. kje pn xbnyk mna.. kul 6 aku pn blk.. hari first ni kn aku sowg2 jd Zierah ni hntr aku blk.. hehehe..

Khamis - 17 Mei 2012
-- Hari ni kami bgn serentak n pergi kje sama2.. yeahhh dua2 bersemangat.. kul 8.45 kmi dh kuar jalan kaki gy tmpt keje.. haha kami blah tnpa memberi sebrg notis kat hotel tu n mulakan pekerjaan bru kami.. kecian jga Hotel tu dok cll2.. na wat cne septtnya jga hati pekerja ni x.. haiyakk.. n segalanya berjln lancar...

Jumaat - 18 Mei 2012 hingga Sabtu -16 Jun 2012
-- pekerjaan kami semua berjalan lancar.. :)) seronok.. n lebih menenangkan.. hope kerja nie sesuai utk kmi kerja.. Rumah pn dh pindah sbb bos dh sediakn, dekat pn dekat.. bkn sbb makhluk2 asing tue ye.. jd kami dh berhijrah ke tmpt bru.. huh!! dah 2 minggu pn aku kat bilik bru.. lawak pn ada.. pada hal dlu Lumu nie tmpt aku melepak xprnh terfkir pn nak dok n kje cnie.. lawak pn ada.. yg betmbh lawak ada org2 yg tak sdar ibrt deorg mmg asal cnie.. pd hal aku ni mmg anak jati daerah manjung nie.. jgn dok bangga la.. haha terselit jga an?? dah la lantak deorg la.. jnj jgn sentuh n kcu aku.. hampa nk kta apa kata jnj dont touch2.. lau idak tau la kome ye.. k lah!! hari ni aku half day.. nie pn dh terlajak melepak. hahaha!! sampai di sini jer coretan aku.. aku nak balik.. nak naik tdor.. tdor n tdor.. haha.. okey lah sume.. byebyebye
jumpa lgi.. rindu korgg muahhhxx.

No comments:

Post a Comment

Penyerang / Penasihat