Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 19 June 2012

Teringat Kisah Dulu-dulu..^^

Assalamualaikum..

hye uolls!! pe habaq ry ni.. sehat ka?? hahah.. ( loghat utara sat).. k kli ni pos aku ttg mengulit kisah zaman 1981.. muahahaha.. dok aku temenung2 sorg2 nie sbb xde kerja nak wat tetbe otak aku melayang ke kenangan tak berapa manis dn tak berapa pahit.. ala.. kisah yg rebut2 tue.. hahaha!1.. sebnrnya aku kesian juga kat gurlz tue.. tp bknnya aku rampas dye yg lepaskn.. aku pn pe lg Bila Hati Dah Sayang peluang pn mendatang hah aku sambar je la.. hahah jahat x aku? xkan? aku xdigelar perampas lg kn?? so!! bkn pasal tu aku nak story.. aku nak story ksah dulu2 la..

1981...
dulu.. mula2 aku jejak kaki kat CL tu kn Lelaki p'tama yg aku kenal dak nie Fahmi, mula2 aku rapat cgt ngan dye, tp kami xkaple cme BFF.. aku time tue bru putus cinta ngan mamat nie Jocker,.. yg Fahmi tue plak krisis ngan awek.. jd nasib kami sme n thenmenyebabkan kami berkawan.. bnyk jga la kenangan antara kmi.. kmi rapat mcm Kaple tp kmi xKaple k.. tp aku nagn fahmi ni xsebulu.. dye kuat jelez n hari2 de je benda nak gaduh.. aku penah gaduh ngan dye sebln tau nsib la de kakak aku SHIMA selalu membaikkan hubungan kami.. tp org kata klu mcm mna pn kte buat klu dye mmg xditkdrkn utk aku maka xkn berstulah kmi.. tp Fahmi nie baik orgnya.. kedekut xpenah cme sikap dye yg ego n xpndi jga perasaan org tue perlu diperbaiki lah! sampai la aku gaduh besar ngan dye.. waktu tu aku dah kawan dgn CHENTA HATI aku tu.. aku kaple xde tp kawan ramai beb.. yg ramai nya lelaki.. hahah sbb jiwa aku kn rock!! n aku mula mengenali n rapat dengan CHENTA HATI aku makin hari semakin rapat.. semakin akrab dn sling berkongsi masalah.. sbb time tue dye dah mcm ABANG kami.. wlupn nampak yg dye lebih tke care n caring kat aku but aku msih jga batas2 antara kami.. aku respect dye sebgi seorg yg dah punya awek.. makin hari makin rapat.. dye jga aku waktu aku kat CHANGKAT LADA.. hahahahahx mampu ke uolls ade penjaga??sume prob aku ngan Fahmi tu aku story kat dye mcm tue juga la dye sume prob dye dgn awek dye LIZA (Gf dulu je k.) tu dye cter at aku.. kami rajin lepak makan, lepak gler2 n hang out selalunya kat western la.. dye rjin belanja aku n kawan-kawan.. xpernah kedekut! pas tu kn.. kami pernah gaduh besar.. dekat 2 bln jga la.. tp akibat sama2 rasa kehilangan berbaik semula.. malulah.. kmi letak ego kmi kat bawah n kmi mula jd rapat n lebih rapat.. dye JANJI ngan aku xkn ttgl aku lg mcm tue.. setiap salah paham mesti tny aku dulu.. hahaha.. beberapa tahun kemudian (bulan jerk sbnrnya).. terjdilah.......

1995
saat krisis bermula.. C LIza tu dh blk ke CL.. jd aku pn mula menjauhkn diri.. tp dye xboleh terima.. dye kata biar je la kte kwn.. tp aku faham perempuan!! nama perempuan psti jelez ble BF dye rapat ngan gurlz len.. n aku wat keptsn anggap sje kte xknal.. hari demi hari.. aku terasa sunyi.. n dye?? aku xtau la tp dr citer yg aku dgr dye mula menyendiri n sekli ngan awek2 dye, dye xlyn.. adoih!! parah.. jd aku mcg dye n nsht dye kmi mcm dulu blk tp kmi kne berlakon la!! hahah.. ni sume bg mngelakkan hub dye retak.. lawak wei.. bygkn lah lepak stu kedai makan tp wat2 mcm xknal!! hahaha mmg mc bdoh tau ark.. awek dye selalu membelakangi meja yg aku n the geng lepak.. jd dye pn mengada2 la.. tp mmg kmi gelak smpi pecah perut!! hari2 mcm tue.. dye kata xdpt lepak pn xpe jnj dpt tgk..!! tp slalunya aku n THE GENG lepak lama au.. lepas dye hntr awek dye blk dye dtg kdai tue dye lepak ngan kami.. eh korg nak tau x?? dye pnah kata dye lg seronok lepak ngan kmi sbb kmi nie KEPALA GILA.. haha xprnh xde lawak mesti ade n sentiasa gelak.. itulah kelebihan team kmi yg smpi boleh menrik minat jejaka2 di CL.. hari demi hari salah faham mkin berleluasa.. peperangan bermula.. tp c LIZA tu ileks je.. kwn2 dye yg gelabah lebih Azie n Dayah wei.. terutama adik angkat dye yg bajet2 tue apa namanya Najwa kot.. hahaha nak natasya tasya bg kan.. yg lawak kn deorg chat2 ngan aku kan tny ape hubungan aku.. ble aku dh jujur kata aku tipu sampai ajk aku bermadu.. idak le aku.. tak hingin wei.. minta simpang la.. korg nak tgk x pe yg aku IM..

2000
semakin hari semakin parah.. dh mcm2 story aku dgr n dh mcm2benda berlaku.. kesian gak kat c LIZA tu tp slah dye.. dye yg xpercya BF dye.. i Say No, No la.. gy  percya kwn2 ko derita la kau dpt.. pas tu hari demi hari aku tgk wall dye dh de lgu2 sedih.. korg xcya tgk nie.,.

hah!! sedeyhkan lagu tu.. aku kesian kat dye .. aku simpati kat dye.. tp Sayang dye salah wat pilihan. dn ini mugkin Takdirnya.. Mugkin CHENAT HATI aku tu dh ditkdrkan utk aku.. aku hope korg mendoakan kebahgiaan kami.. 

13 OKTOBER 2011
jam 12.05 a.m kami declaire sebgi IN RELATIONSHIP.. kami kaple.. klu dye dh syg aku baik aku terima.. aku pn dh knal dye mcm mna.. ya,, akhirnya kami KAPLE.. aku bersyukur dpt knal dye sbb dye bnyk memberi kebahgiaan aku.. dye seorg yg Manja, Nakal n ske wat lawak Bodoh.. i Love him.. 

to Liza :  aku nak minta maaf kat kau.. bkn sbb aku punca korg berpisah tp sbb dri kau sendri yg xpercya kat dye.. kni dye dh jd milik aku, wlupn belum sepenuhnya, aku sentiasa berharap sepenuhnya.. sekrg msing2 dh ada kehidupan sendri.. aku minta kau dn kwn2 kau xggu n amik thu lg mengenai kehidupan aku.. n lepaskn dye biarkn dye bahagia.. semoga kau ketemu jalan kebahgiaan yg selayaknya utk dri kau.. aku bkn perampas kebahgiaan kau.. n aku sentiasa berharap kte boleh berdamai tp aku xtau itu semua xmungkin sbb kau sentiasa anggap aku perampas.. n ta pe.. aku terima sbb aku xnk lg bergduh ngan kau n the geng.. n utk information kau.. aku kerja kat lumut ni sbb rezeki aku.. bkn sbb korg k.. so!! jgn la kata aku ikut kau ke apa ke k.. 

hasil luahan n nurkilan 
cik Wawa Zulkifli

No comments:

Post a Comment

Penyerang / Penasihat